Dax för frågestund

Leonita om Hoppträning i Danmark: Jag vill absolut åka dit!! hur mkt kostar det?:

Svar: En långhelg i Danmark kostar ca 4500:- inkl. ridning och helpension.



Efter ridningen äter och dricker man gott och kan prata om allt som hände under lektionen. Allt sån´t som man inte hinner på en "vanlig" träning, när man tar sin häst och åker hem. Det gör att man lär sig ännu mer.


Anonym om Missar Bonde söker fru:sofia om Rid & Språkläger:
Hej! Har hittat din blogg via rosannas :) JAg är en tjej på 14 år som skulle vilja åka på nått av era läger i sommar! Jag har ridit i 7 år på ridskola och haft medryttarhäst i några år. Älskar att hoppa och rida dressyr men skulle vilja testa på terräng också! Vilket läger tror du skulle passa mig bäst? (har kollat lite på Fälttävlansläger för ungdomar på Irland och Terränghoppning för ungdomar) Svara gärna här i bloggen :)

Svar: Vi kommer att ha ett nytt terränghoppningsläger på Irland, det skulle passa bra. Liknar Terränghoppning för ungdomar. Men ligger i Tipperary och det kommer att vara1,5 timmes engelskaundervisning per dag oxå. Rosanna funderar på att åka dit:)



De har mer än 100 hinder, så här lär du få många språng i kroppen.

Anonym
om Missar Bonde söker fru:
Ska häst och sport resor ställas ut i globen

Svar: Ja, det ska vi:)


Theres
om Världscupen:
Jag är nästan helt säker på att jag kommer ta en weekend till Robin på Jylland i juni via häst & sport resor och utveckla min hoppning!!

Undrar om hans undervisningar är på danska? Eller annat språk?

Svar: Vad roligt:). Du kommer att bli supernöjd. Det är på norska.
SOFIA om Mexiko - hit vill jag åka:
hur mår lito?

Svar: Han har varit halt och skrittas nu sakta igång :(


Fotograf: Mikaela Zimdahl

Han är superuttråkad nu, han vill oxå komma igång :)


Nina 
om Mexiko - hit vill jag åka:
När hade du eventuellt tänkt åka? På sommaren eller tidigare/senare?
Svar: Hej Nina, ska nog åka till Mexiko nästa oktober, då är det så trist väder här hemma.
Följ gärna med:)




 Lovina om
Perfekt för dressyrälskare:
Hej, vart köpte du saken till axlarna? :)

Svar: Jag köpte dem i en affär på Kungsgatan som hade sjukgymnastikprylar. De fungerar jättebra.

Ullis  
om Rid & Språkläger:
Hej,
Kommer ni inte ha språklägret i Yorkshire 2011?
Varför?
Jag som ville anmäla min dotter dit...
Kan ni rekommendera något annat...
Mvh Ullis

Svar: Nej, det var några saker där som tyvärr inte fungerade till 100% så då ska vi ha 2 ridläger i Skottland istället + det vi har på Irland + ett nytt i Spanien och ett nytt på Irland.


Sara om Kenya - häftigaste ridresan:                                                                                        
Jag är väldigt intresserade över ditt företag Häst& Sport resor! Är det du som är grundare? Hur många jobbar på företaget? Hur många ridcenter är ni slutna till och hur har ni lyckats bli så pass stora? Hur ser en vanlig dag på jobbet ut för dig?

Svar: Hej Sara,
Jag + en kompis startade företaget för 17 år sen (oj, vad länge...). Nu är vi 5 stycken, blandat heltid och deltid. Vi har ca 60 ridcenter i 33 länder. Grunden till att vi lyckats är nog vårt genuina intresse för hästar. Åker runt och provar alla ställen först och om ngt inte håller måttet byter vi ut det.
Just nu skriver jag mest på den nya ridresekatalogen + tar hand om vår lilla nya medarbetare (= Kiara 10 veckors valp) hon river runt bland alla papper och sladdar o är j-busig (men oh så söt:)
Jag älskar mitt jobb (oftast) speciellt när jag är ute och rider utomlands (såklart). Blir alltid glad när jag pratar häst med likasinnade:)



Spännande med snö för första gången i lilla livet:)


Anonym
Ni bor väl i Norrälje?

jag undrar om du vet vad det här är för häst?
http://www.hastnet.se/hastmarknad/sok/annons.php?aid=403532
Svar: Jag känner hon som äger hästen, som är en trevlig tjej. Men har aldrig sett den in action. Det bästa är om du åker o provar.

Anonym
om Oslo horseshow:
Kommer ni åka till globen horse show iår? Med monter eller utan och vilken/vilka dagar isåfall. Skulle vara lite kul för då kanske man träffar på er. :)
Svar: Vi ska dit alla dagar oc ha monter. Kommer dock att byta av varandra, så jag vet inte exakt när jag är där. Kommer gärna och säg hej:)






Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej, måste säga att du har en jättebra blogg :)

Vad har Lito varit för halt? Har han blivit behandlad för något? Hoppas han blir bra snart :)

2010-11-02 @ 13:15:54
Postat av: melinda

Kommer med en fråga jag med;

funderar på att sälja min D-ponny och övergå till storhäst, och undrar då hur man gör med veterinärbesiktningen, då jag vill ha 135 tusen för honom så är det väl klinikbesiktning som gäller? måste man röntga också? blir förvirrad när alla säger olika, tänkte fråga dej som har hållit på ett tag! :)



tack för en bra blogg

2010-11-02 @ 17:28:16
URL: http://melliskung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0