Kenya - häftigaste ridresan

Jag har aldrig varit så förtjust i att se instängda vackra djur på zoo, utan jag vill se dem i deras rätta miljö. Så det har länge varit en dröm att få rida tillsammans med vilda djur i frihet.
Och äntligen har jag fått upplevt det = varje dag var ett äventyr.



Redan första da´n kom vi supernära elefanter, de jagade oss faktiskt då de tyckte att vi var lite väl närgångna och trumpetade i högan sky = wow.



Anders och Anita poserar framför våra kompisar. De galopperade vi faktiskt sida vid sida med. De har en himla läcker galopp med sina superlånga ben.



Vet inte hur många hundra bilder vi tog, man fick aldrig nog.



Ja, vilken annan miljö och vilket  annat liv. Man får se och lära sig så mkt på dessa resor långt långt bort....


Kommentarer
Postat av: Addi

Hästar som står lugnt vid giraffer?

Jag ska ta ett litet extra snack med vår ponny som är rädd för vanliga simpla KOSSOR!!!

2010-10-20 @ 08:08:36
URL: http://addi2.bloggplatsen.se
Postat av: Ullis

Intressant resa!! Blir lite imponerad över hästarna som verkar så lugna bland vilda djuren, eller är det en illusion? Hur reagerade de på elefanternas trumpetande och att de följde efter er?

Tänker på de hästar vi har på ridskolan och hur rädd de är för det minsta lilla... :-O

2010-10-20 @ 13:19:08
Postat av: Therese

guuud va avundsjuk jag blir att ni har ridit i afrika.

jag var i kenya för några år sedan och vart helt förälskad. Safari på häst måste vara helt underbart. Men hur gjorde ni för att se "the big five" tänkte det kan väll inte vara så jätte spännande att rida brevid ett stort lejon? eller jag skulle iallafall vara livrädd.. :S

Tack för en bra blogg

Therese

2010-10-20 @ 15:16:29
Postat av: Sara

Jag är väldigt intresserade över ditt företag Häst& Sport resor! Är det du som är grundare? Hur många jobbar på företaget? Hur många ridcenter är ni slutna till och hur har ni lyckats bli så pass stora? Hur ser en vanlig dag på jobbet ut för dig?

2010-10-20 @ 16:34:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0