(går) Dagens träningspass - why bother?

Emma Johansson om Strömavbrott: gud vad du är duktig som tränar så mycket. :) jag blir himla inspirerad till att träna ännu mer själv, så det kanske jag ska ta och göra. :)

Vad glad jag blir :) gör det Emma!
Funderade på varför jag tränar så mkt och en anledning är att det e kul, man känner sig pigg och glad. Dessutom så vill jag ju att våra hästar ska vara liksidiga och lägger ner ganska mkt jobb på det. Hur ska jag kunna begära att de ska vara det när jag själv inte är det. Speciellt på skivstångspassen så kan man ju se om man e starkare i vänster el höger sida. + jag har märkt att jag har mkt sämre balans i vänster sida. Undrar hur det påverkar hästen? + på passen tränar man mkt koordination och muskelkontroll och det är ju verkligen a & o för att bli en bra ryttare.
Jag har märkt att jag blivit mkt mer medveten om min kropp, rörelser, och hållning, vilket allt e positivt för ridningen.

Så jag hoppas att fler blir inspirerade för sin egen och alla våra älsklingars skull :)



Lycka är att rida :)





Kommentarer
Postat av: Maria o Pearl - Jumping For Life

Jag började att träna efter nyår och märker en stor skillnad i ridningen! :)

2011-04-09 @ 10:33:21
URL: http://jumpingforlife.blogg.se/
Postat av: issa

Hej! Jag har en fråga, det är nämligen så att jag har en d-ponny som jag rider med vanligt tre-delat bett på (broms, guld) jag rider med det för att han är mycket mjuk och lätt i munnen. Men på sist tiden har han börjat bita och tugga mycket på bettet. Och det ät något han aldrig gjort förut? Har du någon aning om varför han har börjat göra det, eller är det bara dumheter? och sen undrar jag om egg bettet med kopparrullar, är det ett bra eller dåligt bett? har hört att det är väldigt mjukt i munnen. kram :)

2011-04-10 @ 21:08:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0