Dressyrlektion

Började inte så bra med att jag inte fick igen ridstövlarna. hade de förra veckan, kan verkligen vaderna bli fetare på en vecka?
Slet o drog men bestämde mig sen för att gå med dem halvöppna. Min supersnälla häst Quattra bestämde sig då för första gången att hon inte ville bli fångad. Så jag fick gå runt o jaga henne i hagen med stövlarna öppna i meterhög snö=puh!
Fick tag i henne 12.20 , vilket var den tid vi skulle åka...
Slängde på henne sadel o täcke o körde iväg. Kom fram till ridhuset samtidigt som tränaren, så uppvärmningen fick bli på lektionen. Så det blev en lugn lektion. hann med skritt, trav och lite öppna o sluta. Galopparbetet fixade jag själv då min tränare åkt iväg.
Galoppen var faktiskt det som gick bäst efter ett tag. Jobbade mkt med tempoväxlingar som är såå svårt med henne. Att öka är plättlätt, men att samla är pruttsvårt. Antingen fortsätter hon att älga på eller så saktar hon av till trav. Tyckte oxå hon "tappade" bakkärran ibland, vilket oroar mig.
Fick i varje fall till det ngt sånär. Målet är att kunna öka o minska med ett lätt stöd i munnen. De små stunder det gick, var härliga. Ska somna till den känslan i kväll:)
 
Tänk när man kan rida i bara tröja på en snöfri ridbana.....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0