Hjälptyglar

Lovise om Dagens träning: Intressanta tyglar du har, jag tror inte jag har sett sådana tidigare. Lättare att låta bli att tyglarna glider i händerna kanske?

Hej Louise, ja jag köpte dem för att jag alltid har för långa tyglar (el så blir de det efter en stunds ridande...). Så nu ska jag prova att rida med dessa ett tag, så jag får in rätt känsla för tygellängden. De är lite klumpiga då de ju är dubbla, men tycker ändå att de är bättre än så´na där handtag som man kan köpa o sätt på tyglarna. Här kan man ju välja att ha längre tyglar utan att ha ngt handtag som hänger.


De här tycker jag verkar lite jobbiga att ha.

Dyon har en ny sorts tygel oxå:




Man sätter på en plupp som inte handen kan glida över. Ska kolla in dessa på Eurohorse i nästa vecka, de e ju snyggare än de jag har.


Men mina är nog billigare, tror att de kostade några hundra. Skulle dock inte vilja ha dem på tävling.


Kommentarer
Postat av: VV

Jag köpte sådana som du har i misstag en gång, visade sig att det var montétyglar :)

2012-02-14 @ 10:29:36
Postat av: Alva

Har ett par såna att sälja om du är intresserad? I så fall, bara maila mig :)

Med vänlig hälsning,

Alva

2012-02-15 @ 06:05:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0