Dagens träning

Red precis Nemo på ridbanan. Lät honom sprinag av sig lite i galopp först och försökte sen jobba honom i bra form. Red mkt serpentiner och han protesterade en del i början, speciellt då han ska svänga åt vänster, tar upp huvét och småhoppar. Håller kvar tygeln och trycker på honom, då lägger han av nästan direkt. I slutet var han mer avslappnad och jag kunde rida 5 bågar i avslappnad form.
Red även öppna i bägge varven och likadant där är det svårare i vänster varv. Red då förvänd öppna i höger varv istället, då man ju har hjälp av staketet. Gick ganska bra. Känns verkligen att jag behöver rida mkt på banan för att få honom att acceptera att arbeta. För att han inte ska tycka att det är för tråkigt/jobbigt så avslutar jag alltid med skritt i skogen och hoppar av och leder honom de sista 500 metrarna hem.


Älskar utsikten här uppifrån:) Trivs verkligen på ryggen på denna sötnos.


Härlig solig dag:)



Så  fort man hoppar av slappnar han av och blir en annan häst, går i slowmotion istället för som normalt i 110...
Nocke e likadan, turbo under ryttare men superseg att leda.


Kommentarer
Postat av: Lovise

Intressanta tyglar du har, jag tror inte jag har sett sådana tidigare. Lättare att låta bli att tyglarna glider i händerna kanske?

2012-02-13 @ 17:46:22
URL: http://lovisec.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0