Funkade

Igår var jag på hoppträning. Nemo har ju varit j-jobbig i främst travarbetet (mest galopperat på stället), men helt otroligt så gav min maratonträning häromdagen resultat. Verkar som han förstod vad jag ville till slut. Var superfin i traven (inte avslappnad, men det kommer förhoppningsvis) och vi kunde vara med på alla övningar. Så när man väl fått igenom ngt så verkar det fastna (=yippii, kände mig faktiskt lite desperat tveksam till vår framtida fälttävlanskarriär ett tag).


Så jag var supernöjd med hästen men inte med mig....

Sen insåg jag ännu en gång vilken färskvara hoppning är. Behöver träna, träna och åter träna på små pyttehinder, så att han + jag slappnar av. Har en förmåga att trycka av honom för tidigt hela tiden istället för att vänta på hindret. Inte alls den jämna fina rytmen som man vill ha. Men skam den som ger sig.

Det är bra att Rosanna hoppar honom högre så att han får utvecklas med en erfaren hoppryttare samtidigt som jag försöker få tillbaka min känsla för hoppning.

Det tycker jag faktiskt fler borde göra, har man problem med sin häst (el sig själv) så är det bra om ngn annan person kan hjälpa en. Jag älskar dressyr / och hopptränare som gärna rider ens häst och visar vad de menar. Det är oxå mkt lättare för dem att träna en om de vet hur det känns att rida ens häst.

Jag tar gärna hjälp av andra, tror att det är bra för mina hästar oxå, det är så lätt att man hamnar i en negativ spiral om man sitter och rider samma häst hela tiden.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Tycker också att det är bra med tränare som är villiga att hoppa upp! Visst, det kan kännas lite snöpligt när denne bara hinner sätta rumpan i sadeln och så går hästen som en dröm haha. En av mina tränare brukade ibland hoppa upp på hästen några minuter så att man själv kan hoppa upp och rida ett litet tag på "hennes ridning" så att man får KÄNNA hur det SKA kännas! Man lär sig väldigt snabbt då! Men det är som du säger att man är ofta lite rädd för att låta någon annan sätta sig på ens häst, även fast man vet att det troligtvis skulle gå bättre då

2012-04-20 @ 16:33:27
Postat av: Bella

Du har en sjukt snygg header måste jag säga!

Kram!

2012-04-20 @ 16:59:49
URL: http://aaliizz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0