Övergångar

Imorse gick jag upp tidigt för att hinna rida Nemo före jag åker till Helsinki Horse Show. Bestämde mig för att fokusera på övergångar.
Övergångar är ju A och O när det gäller dressyr och träning av hästen. Fick en bra liknelse igår då jag hade dressyrlektion. Jag skulle tänka på en dimmer när jag gjorde övergångarna. Dvs precis som man sakta vrider på eller av ljuset så skulle jag öka och minska steglöst, dvs mjukt samla upp honom innan jag t ex gick över från trav till skritt. Förr sa man ju gärna att man skulle bryta av från trav till skritt (snacka om abrupt), då hamanr hästarna lätt på bogarna och saktar inte av bakifrån.


Nemo var superfin, han är så otrolig känslig o arbetsvillig, blir verkligen glad av att rida honom:)


Kommentarer
Postat av: sofia

Hej! Har fått eran katalog och kollade jag är sugen på att åka på ungdomslägret på Irland (där ni köpte nemo om jag har förstått det rätt!) och ville bara höra lite hur det är, var i skottland i somras och var inte helt nöjd med det om jag ska vara ärlig... Men jag vill testa att åka igen, det verkar som om det är högre standard på det i Irland eller har jag helt fel? :)

2011-10-20 @ 18:49:19
Postat av: Anonym

Tråkigt med så få uppdateringar :(

2011-10-23 @ 22:02:42
Postat av: writing service

I envy you a little)) I'd like to ride a horse too!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0