Snösulor

Sandra om Min julklapp: Har du något tips på något som hjälper att hästarna inte för så höga styltor (förutom snösulor)? :D
/ Sandra

Hej Sandra, jag har precis beställt hem polarsulor på polarpad.se som man skruvar i vid behov. Har inte hunnit prova dem än, men nackdelen är antaglgen att de går lätt sönder, så man har de nog bara när man rider och inte i hagen. Provade igår att smörja på fett på sulorna (gammalt  knep) , det funkade dock inte, han fick snäklampor ändå. Hittade även en ny variant som man sätter i själv www.joursulan.se . Känner mig dock lite skeptisk till om de verkligen kommer att sitta fast, då man själv ska pula in dem under skons kant. Så jag avvaktar med att köpa dem.
Ja, jag kommer att sätta på snösulor vid nästa skoning på alla hästar.


Verkar som en bra idé om snön kommer o går.

Obs, glöm inte att göra 4 broddhåll, dvs 2 framtill annars går de ju inte att sätta på.

Kommentarer
Postat av: Filippa

Jag läste i mullebloggen.se att ryttaren använder vaselin och smörjer hovarna med och det funkar tydligen utmärkt!

2011-12-25 @ 00:43:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0