Några trevliga dressyr resor

Det är så kul att se att fler och fler åker på dressyr resor utomlands. Och många har egna hästar, en del har unghästar och vill rida en riktigt välutbildad häst, andra vill ha hjälp och tips om hur de ska komma vidare i sin ridning. Sen är det många som rider på ridskola och vill ha lite mer intensiv ridning.
Själv tycker jag att det är så bra att få inspiration från andra skolor, alla vill ju samma sak, att ha en harmonisk häst som arbetar i rätt form, men det finns olika sätt att nå dit.
På alla mina resor brukar jag kunna ta med mig nå´nting hem som hjälper mig i min dagliga ridning här hemma.
Sen är det ju så underbart lyxigt att få hästen serverad o klar, bjudas påhärliga måltider med god mat o gott vin + träffa trevliga ryttare från hela världen som alla har en gemensam passion, hästar och ridning.
 
Den här supersöta hingsten kan du få rida om du åker till Tyskland, Alexandra = ägarinnan + tränaren var mkt pedagogisk och såg till att grunderna friskades upp.
 
Fanns ett gäng supersöta ston med föl att pussa på:)
 
 
Den här hästen hade gått ** fälttävlan och .var mkt välriden, åh tänk om jag kunde stoppat ner honom i resväskan:)
Honom träffar du om du åker till London.
 
Charmigt ställe, med mysigt boende i lägenheter på gården och mkt atmosfär endast ett stenkast från London.
 
Fortsättning följer med fler ridställen....

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tysklandverkar mkt lockande!!! Trevligt med bilder Viveca

Svar: Ja, det var jättemysigt och avslappnad bra stämning.
ridochres.blogg.se

2013-02-01 @ 01:16:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0