Dressyr i Portugal

Kan inte låta bli att skriva lite om att rida Lusitanos i Portugal. Tiittade på Världscupen dressyr igår och dessa hästar rör sig som jag vet inte vad, måste vara hur svårt som helst att sitta på dessa superelastiska hästar.
Det är faktiskt fördelen med Lusitanos, att de har mer uppåt- än framåtgående rörelser. Så man sitter stilla som i  en bekväm fåtölj:) och kan koncentrera sig på att ge rätt hjälper utan att hästen störs av att man rör sig i sadeln.
 
Algarve är ett av mina favvis ställen, tror jag har varit där 4 ggr och ridit såå fina hästar. red 3 stycken sist jag var där o alla var mkt ambitiösa o lättridna:) Här gillar de verkligen sina hästar o Valdemars mål är att alla hästar på sikt ska var av egen uppfödning.
 
Vårt ridcenter utanför Lissabon är oxå jättefint, mkt personligt med Fransisco som engagerad tränare. Här gäller det att suga åt sig massor av kunskap både under lektioner och måltider.
 
Åh vad kul det är att träna dressyr på fina anläggningar utomlands, håller på att diskutera med nya centers som jag snart ska åka o besöka.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0