Utmana dig själv

 
Jag gillar att utmana mig själv. Ja, föresten gillar o gillar... men jag gör det i varje fall. Har som de flesta blivit lite höjdrädd med åren, men vägrar att låta det hindra mig från att ha kul. Det gäller bara att hoppa ofta och sakta men säkert höja ribban.
Hoppar för tränare en gång i veckan o försöker skutta ngn gång därimellan.
Kämpar med att sluta att trycka av min häst för tidigt, Quatra har en förmåga att dra ner huvét o dra iväg, och då är det ännu svårare att komma rätt.
Min hemläxa denna gång är att träna mer markarbete och få Q lydigare så att jag kan ha vanligt tränsbett även vid hoppning, brukar annars ha pelham som e lite för skarpt för henne.
 
Det är en såå härlig känsla när man kommer rätt på hindret och flyger över = mkt bättre än fritt fall:)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0