Bra tävlingsförändringar

 
Har suttit o "roat" mig med att läsa igenom alla TR (tävlingsregler) förändringar i framför allt hoppning. Inga direkt revolutionerande förändringar men ett par bra. Beteckningen för olika klasser för ponny har kommit tillbaka, dvs nu heter 60 cm för B-ponny åter LD = yippiii. Mkt lättare, måste faktiskt fortfarande fundera varje gång jag ser en prop.
En annan bra förändring är att man kan fortsätta att tävla sin ponny i hästklasser om man fyller 19 år utan att ändra ponnyn till häst. Så en  yngre ryttare kan tävla ponnyn i ponnyklasser parallellt = bra.
 
Annars var det inget som jag reagerade på. Lite olika omhoppningsklasser, men inget jättespännande.
 
Igår skrev jag att C-ponnyn Lelle var en B-ponny köpt på blocket, vilket inte stämmer. Jag menade denna ponny = Cream:)
Snacka om noll koll....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0