Att välja rätt häst

Har haft ganska många hästar under åren, de flesta unga och ganska outbildade. Har läst många expertråd om att välja rätt häst.
Men det är faktiskt verkligen svårt och även om man följt alla råd, så kan hästen visa sig vara helt annorlunda mot vad man trott vid provridning etc.
Det bästa är ju om man får ha hästen på prov. Men det är mkt ovanligt att man får det, vilket jag förstår, då skaderisken ju är som störst det första halvåret, då allt ändras för hästen, hovslagare, underlag, ryttare och hagar.
En gång köpte jag en häst av en hästhandlare där det bara var att byta inom 3 månader om man ville, vad bra tyckte jag o kontaktade hästhandlaren inom den tiden. Problemet var ju bara att han hade hunnit gå i konkurs under denna tid....
Dock hade vi en jättebra hästhandlare ett tag som verkligen var juste o ställde upp för oss =Frida på  Tallbacka Gård.
Vi bytte faktiskt häst 2 ggr av olika skäl.
 
Vackra Zazou kommer därifrån:)
 
Vart jag ville  komma var att köpa häst är lite av ett lotteri, både gällande om man passar ihop och hästen håller sig frisk.
Men vi passionerade hästälskare är  nog lite av gamblers allihopa, så det är bara att fortsätta att  köpa lotter, you win some and loose  some:)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0