Ngt piggare

Lyckades faktiskt motivera mig till att pallra mig ut i hagen, var dock för seg för att byta till ridbyxor. Snacka om skav jag fick, då jag fick för mig att jag skulle träna min sits genom att rida utan stigbyglar. Piggnade till då jag satt på Nemo, går inte annat, det e så mkt energi i den hästen så man kan aldrig koppla av.
Han kräver verkligen sin ryttare. Var genomsvettig efter ritten, men han gick faktiskt riktigt bra. Q fick gå på skrittbandet.
Idag tog jag på mig ridbyxorna o red Quattra på volten. Dessa två hästar e så olika, Nemo e extremt känslig för sitsen, vikten o skänkeln. Quattra tuffar mest på framåt i full fart. Tränade skänkelvikning, och det gick ganska bra i skritt, övade oxå på att reglera tempot i trav, det är hon inte heller van vid och saktar gärna av då jag vill samla henne och vid ökningar e det väldigt svårt att få tillbaka henne efteråt.
 
Tack för en trevlig ridtur, hon e så go´
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej, jag minns att Mikaela utverderade det där bettet på sin blogg för ett bra tag sedan, men jag hittar inte åt inlägget:) skulle inte du kunna berätta lite om hur du tycker det fungerar att rida på och typ jämföra med med ett vanligt tränsbett? Vad är det bra för?
Vet du var det går att köpa?:)
/Sara

2012-10-07 @ 17:15:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0