Kräver sin ryttare

Jag rider mina hästar varannan dag och varannan dag får de träna intervall eller backträning på löpbandet. Idag var det Nemos tur. Red honom på Rosannas läderbett vilket han verkade gilla. Tyckte att det var lite kyligt när jag red iväg o hade både fleecetröja o jacka på, var helt genomsvettig redan efter första traven. Denna fina häst har verkligen energi, att sitta o njuta av naturen är verkligen inte det som gäller när man rider honom. Släpper man fokus el tyglar så lär man befinna sig mkt långt bort snabbt...
Så varje ritt på honom e ett träningspass. På asfaltsvägen tränade jag mkt öppna, förvänd öppna och sluta, ett tips är att ta hjälp av markeringarna på vägen, så att man får raka linjer.
Han har verkligen blivit stark, man kan korta o länga galoppen i form på skogsvägarna = härlig känsla.
Ska ta lite nya bilder på honom för han har faktiskt blivit lite rundare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0