Är du en Volvo el Ferrari ryttare?

Förundras faktiskt över varje gång jag rider mina hästar hur totalt olika de är.
 
Quattra t ex, är så lättsam, man kan släppa tyglarna o inget händer, man styr mot ett hinder och hon tar tag i det o hoppar. Mkt motor o  alltid glatt framåt. Men vill man sidvärts så händer ingenting, du kan trycka med sittben, skänkla med ena skänkeln etc, och hon fortsätter att tuffa på framåt. Hon är totalt okänslig.
Skulle hon vara en bil så är hon en riktigt präktig volvo.
Vi har mkt att träna på i dressyren.
 
Nemo är helt olik. Jag kan sitta på halvlånga tyglar och sen bara trycka ner sittbenet ngt och han flyttar sig direkt. Kan gå från öppna till sluta till skänkelvikning o han e så lyhörd. Är alltid alert och undrar vad man vill. Men å andra sidan kan han hetsa upp sig o bli stressad. Tittade på **** fälttävlan på TV i förrgår o tänkte att han skulle hoppa alla hinder där utan att tveka. Hans farfar är ju även en av de bästa förvärvarna av fälttävlanshästar i världen, så han har ju att brås på.
Skulle vilja att han hamnade hos ngn satsande person som skulle kunna ta vara på hans extrema arbetslust, han e ju en riktig ferrari. Too much for me.
 
Har börjat tömköra honom för att få honom att slappna av utan ryttare.

Kommentarer
Postat av: Maja

Hehe, i så fall är min irländare en riktigt Landrover och min ponny en lamborghini..! x)

2012-11-20 @ 15:22:27
URL: http://confessionsofanequestrienne.blogg.se
Postat av: Marianne

Min nuvarande häst är också en volvo. Går stadigt i alla väder och ställer sällan till problem. Min förra var en riktig ferrari som var otroligt känslig och massa energi, pigg som attan och inte alla kunde rida el hantera henne.

Föredrar volvon :)

2012-11-21 @ 08:01:24
URL: http://feliciation.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0