Negativa tankar

Har varit inne i några dgr down tankar då jag rider. Redan i skritten så blir jag irriterad över att han taktar och sen blir jag ännu mer sur då han inte lyssnar i traven och sen....
Hade dressyrlektion idag och det var Lotta som satte ord på att jag fokuserade på allt dåligt....
Var nyttigt att bli varse det och sen tog jag det lugnt i 1,5 timme och bara red i slowmotion o försökte göra serpentiner och rida runt hindren bara med hjälp av sitsen.
Jag som hade retat mig på att Nemo kändes stel i ena varvet insåg att jag hade mkt svårare att öppna upp i höfterna och svänga åt höger.... (= med det varv som N var stel i...) Att det ska var så svårt att rida...detta måste var en sport för självplågare, inte ofta man e nöjd med sig själv.


Längtar hit:) ska dit på tisdag = 25 C och sol.....


Kommentarer
Postat av: Michaela

Så skönt att höra att ni andra duktiga ryttare också har sånna här dagar, det är aldrig kul men de kommer jäkligt ofta nu det sista. Vet inte hur ofta man ställer sig frågan om detta verkligen är sporten för än själv, passar jag verkligen till att föra detta när jag aldrig lär mig.. Men sen är ju hästar och ridningen obytbart, det är ju den bästa sporten!!

2012-05-10 @ 09:45:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0