Bruna hästar

Tittade ut i hagen och beundrade alla vackra hästkroppar, va´fina dem är utan täcken. Noterade att alla var bruna, i olika nyanser = trist.
Så nästa häst måste vara en skimmel, skäck el fux. Begränsar utbudet rejält, men det få man ta:)


En av våra bästa ponnier var lilla Samantha, fux ooch sto + enögd...kom 6:a på SM.


Och våran fantastiska ponny The Minestral = svettfux.

Många vill ju inte ha fuxar och allra minst ett fuxsto. E det ngn som har erfarenhet om det stämmer att de e xtra svåra?

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag har ett fuxsto f. 95 . Hon har mycket temperament men med träning så har hon blivt en jätte fin allroundhäst :)Har fått träna mycket från marken. Men skulle inte vilja ha en annan häst :D

2012-05-31 @ 08:46:38
Postat av: Lovina

Av någon underlig anledning dras jag till just fuxston, dom flesta har ett jäkla humör men också en helt underbar personlighet. OCH dom levererar på banan! :)

2012-05-31 @ 09:13:20
URL: http://lovinalovqvist.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Jag har en fux, dock valack. Mer personlighet hos en häst får man nog leta efter. Han är bestämd men otroligt snäll!

2012-05-31 @ 16:31:40
Postat av: Sofia

Om jag ska vara helt ärlig så tror jag att man har en 50/50 chans att få ett sto med ordentligt humör, så just fuxar tror jag inte är så speciella i humöret. Men visst stämmer det på vissa. Speciellt har jag märkt på hästar med mycket tecken, dvs hästar som Säkert blivit valda att avla på av fler eller andra orsaker än hästens kvaliteter.... Och jag tror nog att människor har ett större överseende med en häst som har häftig färg än om den bara hade varit brun med vidrigt humör.

2012-05-31 @ 17:37:23
Postat av: Johanna

Jag har två fuxston och vill aldrig ha något annat :) världens härligaste individer!!!

2012-05-31 @ 22:09:08
Postat av: Sofia

Har ett fux sto på ridskolan. Värdens goaste!

2012-05-31 @ 22:51:26
Postat av: Marianne

Jag har ett fuxsto, iofs riktigt mörk fux, tänk briar, och hon är världens enklaste.

2012-06-01 @ 15:21:18
Postat av: Anna

Har haft två fuxston, en var mörk och en röd (!!) men rödfuxen var världens finaste, kanske inte så lätt alla gånger men man fick tillbaka det x100 i ridningen :)

2012-06-01 @ 21:26:13
Postat av: Anonym

Har en fux. Extremt mycket personlighet ingen nybörjarhäst men absolut inte svår eller elak. Man ska bara lära sig att förstå sig på honom!

2012-06-03 @ 17:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0