Bråk i stall

Jag säger då det... kvinnor som slåss i stall.
Kan man inte hålla sams utan börjar slåss så är ngt fel. Verkar som de är allmänt instabila, så jag undrar hur de är mot sin häst...
Om man inte kan kontrollera sitt temperament mot andra människor så känns det som det är stor risk att man inte kan det mot sin (stackars) häst heller om den inte gör som man vill!?
Har sett ett antal exempel på detta på hopptävlingar. Då hästen stannar framför ett hinder och ryttaren rycker den med all kraft i munnen (hmm tveksamt om detta gör hästen mer motiverad att hoppa i framtiden...).
När man har med hästar (o andra djur oxå) att göra så är det extra viktigt med självkontroll. Dessa oskyldiga djur som inte valt att hoppas, dressyras, åka hästtransport etc.  Utan ofta gör det för att de är så himla snälla:)


Vår viktigaste uppgift som hästägare är att motivera och se till att våra hästar har det så bra som möjligt, när vi nu prompt ska hoppa, träna etc (vilket man ju gärna vill:))

Kommentarer
Postat av: Leonie

Jag såg också den där artikeln och jag är inte förvånad med tanke på hur jag har sett och hört hästmänniskor bete sig. Tyvärr:(

2012-01-12 @ 20:42:39
URL: http://hinnagarden.blogspot.com
Postat av: MichelleNicole

Såg även jag artikeln, skrattade rätt rejält, har tyvärr träffat på många sådana hästmänniskor, väldigt tråkigt då stallet borde kretsa kring bra stämmning och hästarnas bästa.

2012-01-12 @ 21:33:34
URL: http://stallbedrup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0