Gödning

Linda om Slit och släp: Är lite nyfiken på om du märkt ngn skillnad sedan du började med lusern? Det kanske inte har gått så lång tid att du hunnit få ngn effekt förstås.

Hej Linda, Nemo gillade inte lusern. Har hört att detta inte e helt ovanligt. Så nu har jag börjat ge honom kraftfoder 3 ggr per dag istället för två, + valt ett mkt proteinrikt foder och så får han linfröolja oxå. Tveksamt om han gått upp så mkt, det tar ju tid när de väl tappat. Men det går åt rätt håll. Tror att man kan väga hästar på vårt skrittband, men har inte kommit på hur. För det bästa vore ju om jag kunde väga honom 1 ggr per månad.


Undrar vad han funderar på...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Själv har jag bara hört motsatsen; att de älskar lusern. Fast då tänker jag iof på lusern som växer i hagen, den brukar gå åt innan de ens tagit en tugga gräs ;)

2012-02-15 @ 19:44:19
Postat av: Liza

Fick tips om vetekli för att få upp hullet. :) Jag är lite hemmablind och är dålig på att se skillnad, men andra har lagt märke och kommenterat att han blivit rundare. Värt att prova! :)

2012-02-16 @ 22:18:02
Postat av: Linda

Vad trist att han inte gillade det, men då får vi hoppas att nya kosten har önskad effekt. En del hästar är ju svårfödda och som du säger tar det ju tid innan det märks. Han verkar himla härlig iaf! :)

2012-02-17 @ 09:12:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0