Quattra

Ska berätta lite om ni nya pålle. Hon är en belgisk Sporthäst och 12 år med riktigt fin stam = Cor de la Bruyere mm.
 
Hon är så supersnäll o go:)
 
Anledningen till att jag köpte henne var för att Nemo är lite väl grön o nervig för att ut o tävla fälttävlan idag. Så jag rider o tränar honom hemma och Rosanna får tävla honom i hoppning. Jag ville ha en trygg terränghäst då jag inte tävlat på 6 år och är lite ringrostig både i banhoppning o terräng. Hoppning e verkligen en färskvara går inte att leva på gamla meriter (tyvärr). Vem vet nemo kanske blir min framtida super terränghäst....:)
 
Så Quattra kommer från samma ställe som Nemo ( blev importerad till Irland som 5-åring).
 
Finns nog inge roligare än att susa runt i terrängen o hoppa:)
 
Nu ska jag iväg med Rosanna o Nemo o hoppa 120 cm på Runsten (där ponny SM går).
 
 
 

Kommentarer
Postat av: melinda eriksson

Verkligen superkul med en erfaren häst! :D Hon ser lite tunn ut (precis som min...) kan du inte skriva vad du ska börja fodra henne med? Tycker jag matar och matar men inte mycket händer på min herre.. ;p

Svar: Ja, ofta tar transport och miljöombyte ganska hårt på hästarna. Nemo som varit här snart ett år är fortfarande tunn. Tänkte att han skulle bli rund efter sommarbetet, men.... Det ända man kan göra är att ge mkt mat och ofta. Har försökt med olja, lucern etc men inte sett någon större effekt. Så det är bara att kämpa på. Hästar är ju olika precis som vi månniskor:)
ridochres.blogg.se

2012-08-02 @ 23:26:31
URL: http://teamstenvik.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0