Aldrig för gammal för att rida/tävla

Ibland är det kunder som ringer o är sugna på att boka en ridresa och när jag frågar om ålder, vikt och längd blir det helt tyst. Våra ridecnter vill ju gärna veta det för att kunna planera val av rätt häst.
Då säger en del att de är såå gamla, typ 40 år och är osäkra på om de verkligen platsar. Haha du är ju rena barnrumpan tänker jag, vi har ju kunder upp till 80 år (=sant! + vilken inspiration:))
Blev såå glad då jag hörde att en av OS hoppryttarna var över 60 år ( och han kom till andra finalrundan), en av dressyrryttarna 71 år, och en kommentator sa att man var som bäst mellan 30 och 55 år.
Så det är bara att glatt fortsätta att utvecklas o rida = yippii
 
Tack underbara Quattra för att du ska lotsa mig ut på tävlingsbanan efter 6 år som hästskötare till mina barn:)
 
Nu e det min tur igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0