Min känsliga häst

I förrgår när hästarna skulle in så stod min kära häst på andra sidan ridbanan. De andra stod vi grinden o hann in lite snabbare än Nemo. Varpå Nemo blev så uppstressad över detta, så det hjälpte inte att han blev stoppad före dörren till stallet utan han exploderade inne i stallgången o lyckades gå omkull = nollkoll Nemo.
Så idag när jag var uppe med tuppen för att åka till terrängträning var han lite tjock i ett bakben. Igår kväll när jag longerade honom såg jag ingenting, men då hade han ju varit ute hela da´n.
Ja, det var bara att släppa ut pållen i hagen och gå o jobba istälet.
Han var bara lite uppskrapad o ohalt, men han får vila idag. Ska ta in o kolla honom när han rört sig lite o se hur det ser ut. Är svullnaden borta kan han gå en klass imorgon. Är den inte borta så får jag stryka honom:(


Vissa hästar svullnar upp av minsta lilla, oftast de med mkt fullblod i sig som nemo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0