Dax för täcken

Börjar fundera på vad Nemo ska få för täcken. Horseware e mitt favoritmärke. Brukar sällan bli bogskav och finns med stor slitstyrka. Köper alltid med minst 1000 Denier (trådtäthet) då vi alltid har ngn glupsk (et bitsk) häst i hagen. Såg att Horesware säljer skaltäcken, som verkar ganska smart. Man köper ett regntäcke och sen två foder till. Går ju mkt snabbare att torka ett regntäcke och sen stoppar man bara i ett nytt foder beroende på hur kallt det e.
Ska testa och köpa det till honom:) Här brukar jag handla, har alltid funkat bra och brukar även ha bäst pris.

AMIGO 1200D Lite/Medium/Heavy
Det här är ett Amigo 1200 D som man har som grundtäcke, kostar ca 1000:-

HORSEWARE LINER
Så här ser innertäckena (el fodren) ut och kostar ca 500:- styck.


Ska bli kul att se hur det fungerar, om det är lätt att sätta på fodren etc.


Kommentarer
Postat av: maria

Vi brukar ha samma täcken och ser fram emot att höra vad du tycker om fodrena och speciellt om de e lätt att lägga i fodertäcket. Tack för en intresant blogg! Kram

2011-09-26 @ 16:49:02
Postat av: Camilla

utvärdera gärna den funktionen då jag använder horseware men ingen skalfunktion! :)

2011-09-26 @ 20:54:11
URL: http://unafraid.blogg.se/
Postat av: Marianne

Håller med att HW är en klass för sig. Jag har inte provar just Amigo med undertäcke men har haft Rambo Duo som man också har undertäcken till. Jättelätt att sätta dit, sitter bra på plats och funkar även bra separat, alltså enbart som innetäcke om man inte har en häst som rullar runt alltför mycket.



Mkt prisvärda täcken!



Ha en bra dag!

2011-09-27 @ 08:31:35
Postat av: Veronica -En hoppryttare med ambitioner

Jag har ett Rambo Duo med två innertäcken till (100g och 300g), och tycker att det fungerar jättbra! Innertäckerna sitter bra och det är smidigt och bra att byta undertäcken istället för att ha olika täcken för olika temperaturer. Dom riktigt tjocka täckena har man ju bara användning för när det är riktigt kallt, men detta har jag mer användning av :)

2011-09-29 @ 13:05:58
URL: http://veronicasroka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0