Älskar min nya häst

Nemo e så go´. Bara pigg o glad o valpig. Det märks att han mest galloperat. Försöker man med en sidförande skänkel så blir det galopp, bägge skänklarna = galopp etc. ja vad jag än gör så vill han galoppera, och helst höger galopp. Så vi galopperar en hel del på stället just nu, innan han lugnar ner sig o provar ngt annat.
Men han e mkt bra på att studsa på stället (=måste ju stärka bakdelen i alla fall...).
Då o då klarar han att trava lugnt o fint o då njuter man. Det e himla kul att få en häst som e så positiv men inte direkt kan nå´t, el har gjort nå´t (var ju inte ens vaccinerad).
Jag har inga krav på honom el mig själv och kan bara uppskatta alla framsteg vi lyckas med.
De höga avancerade klasserna står ju ändå Mickis o Rosanna för.


Modig e han som vågar hoppa genom detta:)


Kommentarer
Postat av: Caroline

Vore kul med lite nya bilder på sötnosen :). Var faktiskt inne på F.hills hemsida och kikade lite på hästar idag. Många sötnosar!

2011-09-18 @ 21:30:08
URL: http://littleworldof.blogg.se/
Postat av: Tove

Han verkar härlig :D

2011-09-20 @ 13:52:45
URL: http://granaryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0