Vovvisarna

Julia om Hos chiropraktorn: Hej! Min fråga gäller dina hundar. Vad är det för ras? Jag har inte sett det nämnas på bloggen tidigare. Jag tycker att de är så vansinnigt söta, och jag och familjen har funderat på att skaffa hund ett tag. Hur tycker du att rasen är som familjehund (det finns barn under 10) och som förstagångshund? Underbar blogg förresten, jag läser och inspireras varje dag!

Svar Hej Julia, tack va´roligt:) Min äldsta tik = Sasha är en Australian Shepherd. Det är en vallhund som påminner om Border Collie. Min andra hund = Kiara är ett underbart litet misstag, en snygg Golden Retriverhanne kom o hälsade på en mörk fredagskväll. Och vips pluppade det ut 10 st små söta valpar.


Sasha med fem av sina små valpar som blev ganska stora och pigga:)


Jag skulle inte rekommendera en Aussie som första hund, då det är en hund som behöver en hundvan ägare. Det finns en del hundar med dåligt temperament och med en hel del vakt i sig. Det är ju en arbetande boskapshund så de kräver mkt stimulans. De kan även bli väl skarpa med barn som springer runt och leker. Skulle nog välja en ren sällskapshund (dvs inte bruks eller vallhund), det finns ju massor av fantastiska hundar som inte kräver så mkt arbete och som är lite lugnare i temperamentet. Lycka till:) rätt hund är verkligen til stor glädje för både stora som små. Jag blir på bra humör flera ggr om da´n bara av att se dem busa och springa runt, och när Kiara kommer med sin goa nos så smälter man.




På ett årsträffen var det full fart tre timmar i sträck.




De hade sååå kul.

Den kvällen sov Kiara väldigt gott:)

Kommentarer
Postat av: Therese

Dom är så vansinnigt söta! Goliat ser helgalen ut! haha

2011-10-08 @ 22:42:43
URL: http://thereseflodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0