Skadade hästar

Anonym om Tyskland hoppläger: Har mickis planer på att jobba utomlands nästa år?

Jag tycker det verkar som att ture håller på att tappa allt vad han hade.. tror ni på att han kommer komma upp på den nivån har var på då för länge sen? känns inte riktigt som det nu eftersom det har gått så lång tid. Men vi hoppas ju alla :D

Svar. Håller med om att det många ggr känns hopplöst med Ture, vår stora goa guldklimp:) Men skam den som ger sig, vi lyckades få Nocke frisk mot alla odds och nu går han MSV i hoppning igen med bra resultat. Så Ture kan nog komma igen och hoppa på den nivå han var förr. Idag har vårt skrittband kommit vilket jag tror kommer att vara super för honom.


Mickis har bestämt sig för att  vara hemma och satsa på sina egna hästar under sitt sista young rider år.

Hon är oxå sugen på att satsa på en fyraåring och försöka kvala till unghästchampionat.

Kommentarer
Postat av: Lucas Gustavsson

Vilken trevlig blogg du har du :)

2011-10-28 @ 12:06:24
URL: http://modegrabben.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Ture ja, åhh hoppas verkligen han kommer tillbaka =) Jag har tipsat för jättelänge sedan om en duktig equiterapeut, den bästa helt enkelt, Håkan Lundell, vet att ni provat ngn annan som ska vara jättebra, men jag har själv varit i den här sitsen och provat allt o alla o tom hade en utdömd häst tillsist, innan jag tillsist hittade och provade Håkan. Jag vet det låter för bra för att vara sant bla bla bla... Men jag vill ju tipsa för ni hade sparat en himla massa tid (o pengar), men som sagt jag har ju tipsat förr (till Mikaela), tror jag tipsade efter sm i helsingborg då jag var på plats o såg han o tyckte redan då att det var ngt som inte stämde. Hoppas det blir bra iaf :)

2011-10-28 @ 13:22:50
Postat av: Sofia - Uddevallas största modeblogg!

Äntligen fredag :D

Vad händer idag? ^^

/ http://smnmode.blogg.se

Postat av: Katta

Jag har använt Håkan och det gav tyvärr ingen effekt alls på min häst...

2011-10-28 @ 17:37:07
Postat av: Anonym

Katta, vad var det för fel på din häst då? Hade den något annat kanske? De hästar (många) som fått behandling av Håkan har alla varit genomgångna från topp till tå veterinärt innan, och varit u.a där... de har blivit hjälpta samtliga, men då ska de ju ha typ SI leds låsning med, hade din det?

2011-10-28 @ 23:30:59
Postat av: elin

vad trist med Ture! Han hoppar så otroligt bra, men min ponny kom en gång av banan och verkar aldrig gå att komma tillbaka! Först fick hon en senskada, sen när den läkte så hade hon något fel i ryggen som vi åkte till 100 olika veteriärer till (b.la håkan lundell som inte hittade felet) men till slut efter 6månaders hit och dit hittade dom felet på Brunmåla klinik :) Blev helt bra på tvåveckor men då fick hon en ny senskada på andra benet snabbt efter det. Väl igång efter den efter6 månader trampade hon sönder kronranden i transporten. Har nu varit konvalicent enda sen första skadan... Otroligt drygt och nu har vi faktiskt gett upp och väntar på att dömma ut henne som promenad häst. Hoppas verkligne ni får till Ture även om det verkar svårt! :)

2011-10-30 @ 11:40:31
Postat av: Anonym

Hej, kom in på denna blogg av en slump precis, aldrig varit inne här förut men brukar läsa Mikaelas blogg. Ni har väl provat ganska många olika saker/varit hos olika vetrinärer med Ture om jag förstått det rätt men jag troor iallafall inte att jag läst någon gång att ni varit hos Jocke Mossenberg (osteopat)? Det kanske ni har men om inte, boka tid hos honom!! Jag vågar nästan lova att han hittar något om det finns fel. Finns en anledning till att personer som baryard, pessoa osv använder honom, extremt skicklig. Han sa ang en häst vi hade för några år sedan att hade en veterinär märkt hur ont han hade så hade de dömt ut honom, men han blev helt frisk tack vare jocke. Går med mina hästar på "check" till honom med jämna mellanrum och jag rekommenderar honom så otroligt(!!) mycket! Han kollar igenom hela hästen och är så noggrann och skicklig. Inte gratis men värd varenda krona och mer! Jag går till honom före veterinär. Vågar nästan lova att ni inte blir besvikna.

2011-10-30 @ 13:09:45
Postat av: Anonym

Oj vilken stolsits hon hade där :P

2011-10-31 @ 12:32:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0