Sadelutprovare

elin om Lösa benbitar: hejsan.

vad har du för erfarenhet av mustang sadelprovning? har hört så mycket olika om per. för har för mig att jag såg på din dotterns blogg att ni åker till honom?
lill hästen i stav, deras sadelutprovning.. Har du nån erfarenhet där ifrån ? :)

Hej Elin, vi har åkt till Per på Mustang i många år nu, och jag har bara positiva erfarenheter. Vi brukar plocka med alla sadlar vi har och så får han säga vilka som passar. Några ggr har vi även köpt  sadlar, men oftast har det inte behövts. Det enga negativa är att han säljer mest Crown sadlar, jag har en dressyr- och en hoppsadel. Dressyrsadeln gillar jag men hoppsadeln är aldeles för stor o klumpig, Rosanna har oxå en hoppsadel som hon inte heller gillar. Skulle önska att han hade ett större utbud av sadlar och gärna begagnade, men det är ju dyrt att ha dem i lager.
Jag vill ha en butet sadel till Nemo, man sitter som klistrad i den, men en ny är för dyr (ca 30 000:-) så jag ska försöka hitta en begagnad. Men ska först åka till Per och se om Mickis Butet sadel passar Nemo, så jag vet vilken storlek jag ska leta efter. Lillhästen i stav har jag ingen erfarenhet av:(
Lycka till, det är både svårt och viktigt med rätt sadel.


Ibland e jag slö o rider i jeans och det känns ingen skillnad mot helskott som jag alltid har annars. Har aldrig känt så bra fäste i ngn annan sadel tidigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0