Klantig morsa...

I alla år som vi tävlat så har jag aldrig lyckats med vad jag gjorde i lördags, hrm. Upp i ottan o fixa  med ponnierna. Pemsan var så fin på hoppträningen i torsdags så Rosanna såg verkligen fram emot att få tävla henne igen. Ända till Avesta skulle vi då det inte fanns ngn regional tävling närmare. Nocke fick följa med då vi ändå skulle åka. Sasha fick oxå följa med då det är det bästa hon vet:)
Döm om min förvåning då jag glatt visade upp hästarnas vaccinationsintyg, Pemsans hade gått ut i fredags, dvs bara några timmar tidigare. Kan inte skylla på nå´nting eller någon annan heller.... Hade helt enkelt missat att hon skulle omvaccineras. Pratade med överdomaren men förgäves, Pemsan ströks. Nocke fick då ta hennes plats i 100 cm, kan ju var bra för honom att hoppa lite lägre ibland oxå.


Nocke tog sin uppgift på allvar och hoppade som en gud i full fart, så han kom 2:a i både 100 och 110 cm, vår lilla guldklimp:)

Pemsan hade det skönt och fick gå runt o beta lite mellan klasserna. Rosanna var oxå glad trots sin klantiga morsa. Inför söndagens tävling kollade jag Litos vaccination typ 100 ggr, haha.



Kommentarer
Postat av: Malof

Haha! Så kan det gå ibland, men tur att det löste sig i alla fall! :)

2011-10-03 @ 13:50:46
URL: http://malof.blogg.se/
Postat av: Moa L

Såå tråkigt men det är ju något man inte kommer glömma igen på ett tag :) Men fick ni lasta ur henne!? Kram Moa L

2011-10-04 @ 00:38:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0