Hos chiropraktorn

Susade iväg till Eskilstuna (=bara 2,5 timmar) för att kolla upp Ture, Pemsan och Nemo. Tures snedhet i korset skulle chiropraktorn kunna fixa på några dagar, så han blev kvar. Pemsan var ansträngd i alla muskler, så han trodde att hon var extremt känslig för pälssättning, så hon fick en dunderkur med höga nivåer av järn och B-vitamin, som vi ska ge henne under 1 månad. Nemo ska skos med lite högre trakter och med lite längre skor så att han avlastar sina bakknän, annars var han ok.
Läste förresten att Ulla Håkansson kollar sina hästar hos chiropraktor var femte vecka då hon föredrar det framför att kolla hos veterinär.


Ture är van vid att sova borta, så det ska nog gå bra:)

Ska nog ta med mig Nocke när jag hämtar Ture på fredag,, skadar ju inte att kolla upp honom oxå.

Kommentarer
Postat av: Anonym

spännande, vem var ni hos?

2011-10-04 @ 19:06:06
Postat av: Carolin

Min ena värkar vara lite stelare nu när hon fäller/sätter vinter päls. Hur märkte ni på pemsan att hon inte kändes "ren"? Och vad är det för järn tillskott ni ger?

2011-10-04 @ 21:18:12
URL: http://stallcarlsvik.blogg.se/
Postat av: Julia

Hej! Min fråga gäller dina hundar. Vad är det för ras? Jag har inte sett det nämnas på bloggen tidigare. Jag tycker att de är så vansinnigt söta, och jag och familjen har funderat på att skaffa hund ett tag. Hur tycker du att rasen är som familjehund (det finns barn under 10) och som förstagångshund? Underbar blogg förresten, jag läser och inspireras varje dag!

2011-10-05 @ 02:46:23
URL: http://ledenstam.blogg.se/
Postat av: Amanda

Hej! Har ni sett/kännt någon skillnad på pemberly sen ni började med det fodertillskottet? Funderar på att använda det till min ponny:)

2011-10-19 @ 17:43:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0