Snygga men varför såå dyra?

Var inne i Sthlm idag o passade  på att titta in i en hästaffär. Hittade en ny modell av Pikeur som var snygg:)



Det var bara prislappen som inte var så rolig = 2899:-
Modellen heter Fabriana och görs bara i en begränsad mängd. Köper du dem från England kostar de ca 2000:- + frakt. Jag tycker att Pikeur är superdyra normalt (1500-2000), men detta är för mkt för att jag ska tycka att det är värt det.
Skulle föredra att de gör fler, för min del gör det inget alls om de görs i en större upplaga:)

Kommentarer
Postat av: Christian

Tyvärr är det lite pga svenska tullar som gör dem dyrare.

2011-11-09 @ 16:18:11
Postat av: Viktoria

Hej, gled in på din blogg via google när jag sökte på att köpa häst i tyskland. Jag ska ta hem en 1,5 årig hannoveranervalack i december från bremen. Har aldrig tagit in nån häst själv så jag undrar om det är okej att jag ställer några frågor till dig?



I så fall; hur görs själva köpet? Alltså, hur och när brukar man betala? Ska man använda kontrakt eller kör man med bara kvitto? Var hittar jag ett bra kontrakt? Har du tips på något seriöst hästtransportföretag som kör Bremen-Uppsala? Kanske något företag jag inte ska anlita..? Ledsen för många frågor..

2011-11-09 @ 20:32:39
URL: http://pieceofmej.blogg.se/
Postat av: Therese

Riktigt snygga, önskar man hade råd med sånt :)

2011-11-10 @ 13:32:50
URL: http://www.pyttis.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0