Rida - som att spela TV spel fast bättre:)

Filippa  om Lång, låg och lydig: Hejsan!

Oj vilket drömjobb du har!

Fick precis er katalog efter ett par års uppehåll och jag vill åka på ALLT! Däremot skulle jag gärna vilja ta med mig min sambo också men han har mer eller mindre ingen riderfarenhet och har väl inte riktigt förstått tjusningen. Jag undrar om du kan rekommendera någon resa (gärna med uteritter/långritter) som vi kan åka på båda två?

Hej Filippa, ja att resa och rida är det bästa som finns. I förra veckan när jag satt där och njöt i Mexiko så tänkte jag just att detta är det optimala stället att få en ej alltför entusiastisk kille att tycka att det är häftigt att rida.
Superlätt, ridningen är som att hantera ett joystick. Han sitter bekvämt på en stol (westernsadel) och håller i tygeln med en hand, för handen till vänster för att svänga vänster, lite uppåt för broms och lite framåt för gas. Lätt som en plätt. Hästarna var som radiostyrda, superpigga om man ville och stannade på en sekund.
Det var några flygvärdinnor och stewards där ett par dgr som aldrig ridit tidigare och dag ett galopperade de lugnt och dag två fort. De var helt sålda:)
Sen bjuds du på jättegod mat och dryck, bor lyxigt och kan besöka spännande mayaruiner, marknader etc. så det blir inte en tråkig sekund....


Vilken kille har inte en dold dröm om att vara en äkta cowboy....


I Mexiko är det de balla grabbarna som rider.


Hästen ingår i det dagliga arbetet.


Ölpauser ingår så fort man e törstig, uppskattas både hos manliga o kvinnliga comboys...

Får du med honom på denna resa så lovar jag att han förstår varför du aldrig e hemma, haha.


Kommentarer
Postat av: Malof

Haha, nu fick du ju mig sugen på att åka dit! Låter ju helt underbart! :)

2011-11-15 @ 09:27:16
URL: http://malof.blogg.se/
Postat av: Filippa

Toppen! Tack så mycket, ska absolut försöka genomföra det här!

2011-11-15 @ 17:47:02
Postat av: Frida Nilsson

Perfekt! Har ju en man som gör ALLT med hästarna från backen men rider typ två gånger per ;) Efter mycket tjat! Detta borde passa honom.

2011-11-26 @ 14:01:42
URL: http://firemoonhorses.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0