Importera häst

Viktoria   om Snygga men varför såå dyra?: Hej, gled in på din blogg via google när jag sökte på att köpa häst i tyskland. Jag ska ta hem en 1,5 årig hannoveranervalack i december från bremen. Har aldrig tagit in nån häst själv så jag undrar om det är okej att jag ställer några frågor till dig?

I så fall; hur görs själva köpet? Alltså, hur och när brukar man betala? Ska man använda kontrakt eller kör man med bara kvitto? Var hittar jag ett bra kontrakt? Har du tips på något seriöst hästtransportföretag som kör Bremen-Uppsala? Kanske något företag jag inte ska anlita..? Ledsen för många frågor

Svar. Hej Viktoria, kul att du hittade mig:) När jag har köpt hästar utomlands har jag bara använt kvitto, det har inte behövts ngt kontrakt då jag litat på dem jag köpt av. Men hittar du ngt utländskt kontrakt så är det ju inte helt fel. Jag har betalt hästen då den kommit hem, men det beror ju på om ägaren vill skicka iväg hästen utan att få betalt. När det gäller transport så kollar jag i Ridsport där det finns en hel sida med transportörer. Har använt olika och alla har  varit bra:) Ett tips är att försäkra hästen innan den åker om ngt skulle hända under transporten. Lycka till:)


Är så glad över min senaste import Nemo:)


Kommentarer
Postat av: Viktoria

Tusen tack för svar!



Jag litar helt och fullt på uppfödarna. Jag har haft helbrodern till 1,5 åringens mamma, det är alltså ingen "annonshäst" eller okända människor. Tack för dina tips!

2011-11-10 @ 22:07:17
URL: http://pieceofmej.blogg.se/
Postat av: Lina

Hej!

Det där Myler bettet du rider på, hur är det? Har en hopphäst som blir för stark i hoppningen men för tillbaka på pelham, vanligt tränsbett går inte. Vill ha något mitt emellan, så fick tips på detta som du rider med. Vad tycker du om det?



Mvh Lina

2011-11-11 @ 11:42:00
Postat av: Maria

Hej,

vad använder du för bett på Nemo?

2011-11-12 @ 10:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0