Hoppträning

Min långhelg i Danmark gav mersmak. Unikt att få rida på försäljningshästar av hög kvalitet. Robin är verkligen en superbra tränare, lugn, metodisk och skicklig. Jag skulle både velat (och behövt) ha stannat där längre. Nu kom jag igång lite med min hoppning igen.
Vi varvade dressyr med hoppning och det var verkligen kul + bra :)



Det som var bra oxå var att Robin direkt satt upp och korrigerade hästen om det var ngt problem. Det saknar jag ibland hemma hos  mina tränare.



Lena red en holsteiner som tävlat 140 cm.

Anna red ett sto som tävlat 120 cm och fått föl.



Vi var en grupp på 10 stycken, några av oss ringrostiga och andra aktiva tävlingsryttare.

Robin älskar att undervisa trots att man inte alltid lyckades göra som han sa åt en...



Ena av två grupper.



Hej då min söta häst, tack :)

Efter sista banhoppningen gav Robin oss var och en, en summering av vad vi borde tänka på i våra fortsatta ridning. Jag skulle vara mer tuff då jag satt upp på en ny häst, dvs inte rida så mesigt som jag gjorde den första lektionen. Skulle ställa mer krav från början. Sen var det viktigt att jag såg till att få ett sug fram till bettet. Inte sitta o sova på transportsträckorna mellan hindren utan arbeta hästen och se till att den var framme för skänkeln i god tid innan hindret. Det han sa stämde verkligen. Jag har en förmåga att rida runt en bana o hoppas att det ska gå bra, inte se till att det gör det. Det var därför det blev problem då hindren blev högre.

Så nu måste jag ju skaffa en egen häst som jag kan börja hoppträna med....


Kommentarer
Postat av: elin

åh vad härligt det ser ut! jag är verkligen sugen på att åka till ett sånt ställe. snart ska jag fasiken unna mig det :p

2011-05-02 @ 18:20:07
Postat av: Becky

Ska du köpa en egen häst? :)

// en undrande :)

2011-05-02 @ 21:28:42
Postat av: emma

Vad härligt det ser ut! Vad pratar Robin för språk? :)

2011-05-08 @ 21:40:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0