Dagens träningspass

Nu har jag övergett Friskis och satsar på skogen istället. Springer 11 km varannan dag. Igår när jag gav mig iväg så började det regna o blev sen bara värre o värre = var helt dyngsur när jag kom hem. Inte så mysigt, men ok ändå.
Springer långsamt går in för uthållighet just nu, får väl försöka öka takten sen. Har lite ont i knäna, men hoppas att det försvinner.
När jag kom inspringande på gården möttes jag inte av mina välkomannade hundar utan av fyra betande ston....
De är för härliga, jag har dem i en superstor grön hage men de saknar sina killgrannar + helt avbetade hage och Pemsan hoppar helt enkelt ut. Sen springer de andra genom staketet....
Det var bara att stoppa in dem i tråkhagen igen o så var alla nöjda...


Så här oskyldig kan man se ut innan man hoppar ut...(sötnosen).

Kommentarer
Postat av: Camilla

Vilka busiga tjejer =) Ett tips på att förebygga knäproblem och även problem med benhinnor är att göra tåhävningar och helst i trappa. I höstas fick jag grymma problem med mina knän pga förslitningar men har nu kommit tillbaka mycket var nog tack vare min sjukgymnast som fick mig att börja träna benen även fast man springer mkt. Nu försöker jag göra 100st tåhävningar per dag men de flesta dagar hamnar jag runt 75st, det är även bra att träna baksida lår. Jag kan lova att det kommer göra skillnad. Tack för en bra blogg och lycka till med löpningen =)

2011-05-18 @ 10:41:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0