Busridning

Nu när sommaren e här känns det som o det är dax att bada med hästarna o rida barbacka...
Kommer ihåg när jag var ute o gick med en av hästarna som behövde motioneras härom året, skulle på fest så jag tänkte att det skulle gå fortare att promenera med henne. Blev dock plötsligt så sugen på lite bus. Tog grimskaftet o gjorde det till en tygel (kan man rida på hackamore så går väl en grimma lika bra...). Hittade en sten o kravlade mig upp. Det var på Tessa o hon e 173 cm så det var inte helt lätt.


Tessa e nu med sin nya ägare Johanna o tävlar i Österrike :) På bilden rider Mickis.

Hade bara shorts o linne. Galopperade i full fart o det var häärligt. Glädjen avbröts snabbt då jag upptäckte att jag tappat min nya mobil, hrm.  Det var bara att hoppa av o gå i snigelfart hem o leta. Nu skulle jag absolut komma försent till festen.
Men simsalabim kom en bil körande på den lilla skogsvägen, o de hade hittat min mobil = helt otroligt.
Slutet gott allting gott:) Och minnet av barbackagaloppen har jag fortfarande kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0