Problematik kring lagtävlingar

Ja nu drar allsvenskorna igång och ridning är ju verkligen en individuell sport. Och så ska vi försöka få lite sammanhållning och vara med i lagserier. Jag o tjejerna har varit med i alla möjliga serier i allsvenskan hoppning under 1o år nu + att jag varit lagledare i flera år oxå, och jag undrar om ngt år varit problemfritt.

+ sammanhållning, kul att vara ett team o heja på varandra
+ spännande
+ lär känna fler i klubben
+ kul att inte alltid bara tävla själv
+ chans att få komma till lag SM i strömsholm (gällande hoppning)
+ finns på alla nivåer från lätt till svår klass

- alltid ngn som blir ledsen ofta pga av kommunikationsproblem
- bidrar ofta till att ryttare byter klubb
- många vill vara med o hoppar sen av när det närmar sig så att det inte blir fullt lag på tävlingen
- ridsportförbundet brukar ha problem med att få ut datum i tid, så det blir svårt att planera
- svårt att få lagledare, även lagledaren kan få skit o bli ledsen i onödan

Håller ni med? Ibland känner jag för att strunta i dessa serier, men så är det ju ändå himla kul:) 

 


Kommentarer
Postat av: Maria o Pearl - Jumping For Life

håller med! :)

2011-03-11 @ 16:48:45
URL: http://jumpingforlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0