På vift (igen)

Hrm, gissa vem jag mötte på bilvägen strax före vår gård? Min unghund Kiaras pappa. Han kom strosande på egen hand utan ngn matte i sikte, låångt hemifrån. Precis som i somras när han "tjuvparade" min tik Sasha. Har lyckats få fram att han bor ca 2 km härifrån och matten har dålig koll. I somras var han här hur många ggr som helst, jag satte tom på ett halsband med en vänlig lapp som bad henne hålla reda på honom då vår tik höglöpte + mitt tel.nr. Ägaren ringde dock aldrig o verkade inte bry sig. Så en sen fredagskväll släpptes Sasha ut för en liten nattkiss och då stod han o lurade bakom en buske, och sen var det 10 små valpar på G...

Vill inte vara med om detta igen....
Förut var det en hankatt här som parade sig med mina katter gång på gång, men det var ju svårt att tvinga ägaren att hålla reda på en katt, men en hund....
Vet inte vad jag ska göra. Tänk om Kiara är på G att börja löpa, hon e 7 månader nu.



Valparna blev ju fantastiskt fina, men måånga.


Kommentarer
Postat av: Maria o Pearl - Jumping For Life

vi hade samma problem med grannens hund när vi både på gård. Men våra hundar var grabbar så det blev slagsmål istället, inte heller jätte kul...

2011-03-08 @ 11:22:14
URL: http://jumpingforlife.blogg.se/
Postat av: Michelle

Det är ju så att det är tikägarens ansvar att hålla koll på sin löptik tyvärr. Dock borde man ju ha sån pass koll på sin hanhund i alla fall så att han inte sticker 2km, speciellt inte om den är ute på vägen och går. Vi har det problemet där vi bor, en äldre kvinna släpper ut sina två tikar utan reflexer eller uppsikt och dom springer ut på vägen så man håller på att köra över dom stup i kvarten. Ta med hunden nästa gång och knacka på hos ägaren och säg åt ägaren att hålla koll på sin hund. Maj till augusti måste man hålla sin hund kopplad då det är många djur som får ungar i naturen, om ägaren inte gör det kan du ju anmäla. ;)

2011-03-08 @ 15:24:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0