Fullblod till salu

Hanna  om Perfekt tid att köpa häst: Hej! Jag har följt din blogg ett bra tag och tycker den är bra och intressant!:) Jag har en fråga att ställa. Jag äger en fullblodsvalack på 13 år. En supertrevlig häst som är utbildad la dressyr och lätt hoppning ( har startat 110 med 4 fel). Jag vill satsa på msv hoppning och det har han tyvärr inte kapacitet för och jag har inte råd att ha två hästar. Han är supersnäll att rida ut på och hantera och gör alltid sitt bästa. Beter sig ytterst sällan som ett "fullblod". Jag tänker sätta ut honom på annons runt slutet av april/ början av maj efter vår planerade dressyrstart i la dressyr( som vi planerar att få ett godkänt resultat på). Mina tränare tror att jag kan få 50 000 för honom, frågan är vad du tror? Många är ju skeptiska till att köpa fullblod men han är mycket lugnare och lättare att hantera än min förra häst som var ett halvblod. Jag förstår att det är en svår fråga eftersom du inte har sett honom. Men vad tror du man får för ett 13 årigt fullblod som startat la dressyr med godkänt resultat och 110 hoppning? :)

Tacksam för svar! mvh Hanna

Svar: Hej Hanna, tack:) Du verkar vara väl insatt i hur folk tänker. Och det stämmer, de är skeptiska när det gäller fullblod. En fråga är om du har tränat terränghinder med honom, för när det gäller fälttävlan så vill många ha just fullblod el fullblodsinslag. Har du det så är han ju en perfekt allroundhäst. Jag skulle spela in en film då du rider honom i markarbete + hoppar honom och ev terränghoppar. Så att man ser vilken fin häst det är.
Framhäv hans positiva sidor och tona ner detta med fullblod. Det viktigaste är att få personer som ringer / provrider honom så de själva får se att det inte är ngn skillnad mot många halvblod. Jag tycker oxå att 50000:- låter som ett rimligt pris. Just trevliga, stabila allroundhästar är det många som vill ha (alla har ju inte ambitioner att rida OS, haha). Om du kan starta en debutant fälttävlan vore det ju toppen (+ spela in). Lycka till:)



Jever hade en hel del fullblod i sig o han var mkt bra mentalt och bangade inte för nå´t.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Och man får inte glömma FINA och BRA bilder till annonsen! Det är ju ofta det som får en att klicka på just den annonsen.. Så en bra bild från sidan på exteriören (inte någon halv-taskig tagen i hagen), någon ridbild kanske, och sen en huvudbild! Och precis som du skrev så tycker jag att video nästan är viktigast i en annons! Själv brukar jag hoppa över annonser som har dåliga bilder och ingen video/dålig video.

2011-03-04 @ 13:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0