Din vän skomakaren:)

Ja, du läste rätt, jag menar skomakaren (inte hovslagaren som iofs oxå e super). Det är ju som vi alla vet Väldigt dyrt att  ha häst. Och det hjälper ju inte att detta superstarka djur är expert på att ha sönder saker.
Som t.ex våra nästan nya transportskydd: en tur med orolig häst i transporten o han hade dragit av det som de sitter fast med, vilket ju gör de helt oanvändbara.
Eller det fina tränset som sidostycket gick sönder på, på mindre än en millisekund (då jag tappade tyglarna och hästen såklart ställde sig på dem o ryckte till).
Eller den gången då det ena sadelgjordsspännet hade ramlat av då stygnen lossat.



Tänk om andra spännet skulle gå sönder i just denna sekund...

Åkte iväg med dessa prylar som kostar flera tusenlappar att köpa nya till min polare skomakaren. Och han lagade allt på 1 dag för en ringa penning = super! Kände mig mkt nöjd. Både med att ha sparat massor av pengar + att inte ha bidragit till slit o slängsamhället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0