Ston / valacker

Ibland är det kämpigt att ha eget stall men det är oxå mkt intressant. Jag har ju kontoret på gården så jag kan studera / ha koll på hästarna mer el mindre dygnet runt.


Utsikt från kontoret.

Vi har två flocker, en med ston o en med valacker. Just nu 4 tjejer o 5 killar.
De beter sig verkligen olika. Faktiskt precis som i ridning. Valackerna kan jag flytta från den ena hagen till den andra, bara det finns mat o kompisar så är de nöjda.


Förr har vi haft ston o valacker tillsammans, men direkt började vissa killar slåss så vi har slutat med det.

Stona blir direkt oroliga när vi ändrar, speciellt om de inte kan se killarna längre. Pemsan e ju oxå väldigt beroende av vilka som är i hagen. Försvinner Zazou ut så hoppar hon gärna efter. Gör hon det så spränger gärna Hexxan staketet o hänger på....


Bästisar:)

Kan inte låta bli att dra paralleller med oss människor. Kommer ihåg hur beroende jag var av min bästis i skolan. Utan henne var det hemskt i plugget, vi var som klistrade vid varandra o gjorde allt tillsammans.
Killarna hade det enklare, var mer i gäng och bytte inte kompisar hela tiden... = en liten reflektion:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0