Mugg

Sanna  om Hästen i form: Hej!
Jag har en fråga som du säkert måste ha erfarenhet av med tanke på att ni har många vita hästben där hemma. :) Jo den här jobbiga muggen som dyker upp då och då. Vet du nån mirakelsalva/benhandling?:) Jag blev inte klokare av att googla det eftersom alla säger olika.:/ min brukar inte ha det när det är gegga utan har det nu på sommaren.? Har dem ont utav det om det är lindrigt och är torrt? Tacksam om du delar med dig dina erfarenheter:) /Sanna

Svar. Hej Sanna, Ja vi har provat alla möjliga huskurer. Om hästen är svullen så skulle jag linda med animalintex över natten (står på förpackningen hur man gör). Har fungerat superbra både på hästar med geggiga sår och andra med små sår men svullna ben. Köp det på nätet el hos vissa ATG kliniker så är det mkt billigare, priserna kan variera från 30 kr - 170 kr (hrm). Om det bara är skorvor, så brukar jag smörja in med alcogel. Det dödar bakterier och håller huden mjuk och smidig. Om det är lindrigt, toort och inte svullet så tror jag inte hästen berörs av det, men man vill ju inte att det ska sprida sig upp på benet o bli rasp. Lycak till:)


Här e en snygging med mkt vitt på benen, så de får man ha koll på + glöm inte den rosa söta mulen, mår bra av lite solskyddskräm så att det inte blir sår.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Tips från mig! Kladda på ordentligt med salyvase på kvällen och linda benen så det sitter kvar hela natten. På morgonen tar du microsid och gnuggar dit, fungerar fantastiskt bra!



Salyvase är för människor med hudproblen, typ psoraris(?) och microsid är bakteriedödande mot svinkoppor, bägge finns receptfritt på Apoteket och kostar cirka 250 kr tillsammans tror jag!

2011-06-17 @ 08:47:38
URL: http://unafraid.blogg.se/
Postat av: ylva

tips! Min ponny som inte ens har vita ben fick mugg och vi provade "ALLT"! Vetrinärer tipsade om flera olika produkter men ingenting hjälpte, tills den dagen då jag hittade sidan N-Vet.se Där finns den helt otroliga salvan Hipposan och hjälper min tävlingsponny att hålla fötterna fina :) 125kr här: http://www.n-vet.se/template_default.asp?pagekey={AF93C34C-0597-4C15-A7F6-777C170817C7}&level=1

2011-06-17 @ 11:51:25
URL: http://ylvafalkestrom.blogg.se/
Postat av: Sara Carlsson

Hej!

Jag följer dig via bloglovin, följer du mig? :)

2011-06-17 @ 13:58:08
URL: http://jamtlandsryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0