Be happy:)

Tillåt dig att bli riktigt glad. Det är så kul + smittande när man ser en ryttare som gör en kanonrunda som viftar med armen i en segergest + ser superglad ut. Många är kanske så koncentrerade att de inte kan visa glädje, inte vet jag. Men både tränare och mental tränare har kommit fram till vikten av att bli glad när det går bra + att visa det. Gör man en speciell gest då man lyckas så kan man upprepa den gesten senare o få samma lyckokänsla o på det sättet prestera bättre, sägs det.
Blir inte ni oxå glada när ni ser ngn le stort o krama sin häst när de rider ut? Denna sport är ju en enda lång berg o dal bana, det kan gå superbra med en häst o så plötsligt så går det dåligt, då tappar man självförtroendet snabbt och tycker lätt att det alltid gått åt hel...ete. Då gäller det att titta bakåt o göra en analys, ofta har det gått bra 90% av gångerna, men man e helt fokuserad vid de fåtal ggr då det inte gick bra.
Detta verkar vara ett typiskt (dåligt) mänskligt drag. Får jag beröm så tänker jag att det sa de nog bara för att vara snälla, men säger ngn något negativt så går jag o ältar det i all oändlighet = dumt men tyvärr sant
:(


Älskar den här superglada bilden. Snacka om äkta glädje, hoppas att de har kvar den här känslan till Strömsholm i helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0