Min favoritsadel

Har ju varit en del på Mustang o provat sadlar. Men jag verkar bli lite blockerad där, tycker att alla känns likadana och kan absolut inte bestämma mig vilken jag gillar bäst. Som när man är på Ica o inte kan bestämma sig för apelsinkrokant eller mintchoklad, haha.
En gång köpte jag en albion, direkt när jag satte mig i den hemma så kände jag en hård knöl, vilket jag inte ens märkt då jag red i den under provningen. Pust, så det var bara att åka tillbaka o gå igenom provningsproceduren igen. Köpte då en crown som jag egentligen inte gillar.


Buten passar utmärkt både på Nocke o flera av de stora hästarna.

Nu när jag rider Mickis hästar en del har jag fått en favorit = Butet, när vi var i Lummen o tävlade var jag fascinerad av att nästan alla elitryttare oavsett land red runt i denna sadel. Nu förstår jag varför, man sitter som gjuten i den. Vi köpte den begagnad så den var säkert väl inriden oxå. En så´n ska Todd få (om den passar honom såklart).


Visst är den snygg oxå:)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vet du vad, de är så sköna från början faktiskt! Underbara sadlar, kan inte rida i något annat nu!!

2011-08-01 @ 13:03:03
Postat av: Anonym

Ja, håller med ovanstående, finns inget bättre än butet!! :)

2011-08-09 @ 14:41:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0