En vanlig dag på jobbet

Johanna om Gaucho i Argentina: hej jag heter johanna & är 14år, jag har alltid undrat vad gör du på ditt jobb? för jag vet att du är ute & reser men är det de ända du gör? för jag vet att du är med på en sida i häst & sport resor, men vad gör du mer på ditt jobb? skulle va kul att veta:)

Svar: Hej Johanna, visst kan jag det. Idag gick jag upp kl 08.00 (lite senare så här på sommaren). Gick ner o fodrade tävlingshästarna som står inne, sen upp o äta lite fil. Så hästarna och jag äter samtidigt. Sen får de gå ut i sina stora gröna hagar.


Stallet är till vänster och övervåningen till höger är vårt kontor. Så inga bilköer på väg till jobet, haha.

Sen till jobbet, nära o bra.


Mina arbetskamrater väntar på att få börja jobba...

Just nu har både Jeanette och Päivi semester, så jag är ensam på kontoret. Anders o Gill kommer lite när de vill.


Så här ser kontoret ut = sk öppet landskap. Här är vi fem som jobbar som mest.

Jag sitter mest framför datorn hela da´n. Bokar in resenärer, mailar med ridcentra och betalar (massor) av räkningar. Dvs ett ganska vanligt kontorsjobb. Det roliga är dock att allt handlar om hästar.




Här är min arbetsplats, med utsikt över vår ridbana:)

Trivs jättebra på jobbet och den stora fördelen för mig är att jobba så nära hästarna. När hovslagaren är här kan jag gå upp o jobba samtidigt som han skor etc. Samt kan se hästarna mest hela tiden, så jag vet att de har det bra.

Själva resandet är ju bara en liten del av jobbet, även om det är det roligaste av allt:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0