(För) stor prisskillnad

 Var inne på att jag skulle lyxa till det o köpa ett par Dyon chaps (långa) men fick tips av en av er, kära läsare, om att Parlanti chaps var bättre o snyggare. Jag håller med, så nu är det Parlanti som gäller istället.

I Sverige kostar de dock 3800:-, googlade lite o såg att de kostar 270 eur om man köper de från leverantören i Italien, dvs 2400:-, förstår faktiskt inte varför de ska behöva var så mkt dyrare om man köper de här.

Jag vill köpa de i Sverige, men ska man verkligen behöva betala 60% mer för att köpa från ett svenskt företag? känns inte bra.



Men visst är de grymt snygg...


Kommentarer
Postat av: Katarina

Samma med Ariat-skor, fick flyg t/r England plus skorna för vad bara skor kostar i Sverige.. Dubbla priset här då i alla fall.

2011-02-23 @ 20:31:59
URL: http://teaaftereight.blogg.se/
Postat av: Amanda

Det är ju pga importkostander, moms och tullavgifter. Allt skiljer sig. Självklart är det billigare att köpa från orginalland.

2011-02-23 @ 20:37:00
Postat av: Chris

Det var inget Viveca, kul att du höll med mig. ;D

Prövade just den modellen på Globen och jag funderar nu efter att du lade upp priset att beställa dem direkt från leverantören.

2011-02-23 @ 22:22:42
Postat av: Chris

Amanda, Italien är med i EU vilket gör att det där med tullavgifter inte alls stämmer för inom EU är det tullfritt, därför som jag köpte min Charles Owen Wellington Classic i England för ca 1700kr (inkl moms och frakt) istället för 2895kr här hemma. :p

2011-02-23 @ 22:24:21
Postat av: b

hej, något jag undrar över är varför det finns kedjor på vissa bett, vad är de bra för?

OCh vad är det för skillnad på t.ex ett tvådelat äggbett och vanligt tränsbett? jätte bra blogg du har!

2011-02-24 @ 09:06:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0