Nyttig mat

Havre är den bästa starten på dagen. Sänker kolestorolhalten + hjälper kroppen att hålla blodsockernivån stabil. E det därför hästen alltid e så stabil i sitt temperament, inga plötsliga ilskna utbrott för att blodsockernivån e låg(som jag kan ha strax före midda´n, haha).
Havren kan oxå minska risken för typ 2 diabetes (har hästar det?). + innehåller massor av protein, fibrer, järn, zink, magnesium och E-vitamin. Havren innehåller oxå antioxidanter (på modet nu för tiden) och har en inflammationshämmande effekt (yippii no more kotledsinflammationer...).

Tänk vad glada mina hästar ska vara som får havre av mig ett par ggr om da´n:) + billigt e det ju oxå om man köper hos sin kära bonde:)
Jag kanske skulle köpa en tunna till mig oxå...


Och pigg blir man ju oxå:)


Kommentarer
Postat av: Emma

Hej!

Konstigt att det är så med havren. Min blir totalt knäpp av havre. Ser späken överallt och bara dummar sig. Nu går han på korn och inga hjärnspöken eller något! Undrar varför det kan vara så?

2011-08-24 @ 08:51:08
URL: http://eeemmmsii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0