Vargen är här

Ja, vi bor ju mitt i vargreviret och jag har alltid varit för vargarna. Men nu börjar jag bli lite osäker. Vi har ju en del marker ett par km från vår gård där vi avstyckat en gård och sålt. Den familjen som köpte har byggt ett hus och fått en liten bebis. Deras hund Tajson var en av de killar som var här och uppvaktade Sasha då hon löpte i fjol.
Igår då Eva var ute med sin 1-åriga dotter + Tajson så dök det upp en varg och tog Tajson i nackskinnet o drog iväg med honom =uhh...
Den andra vargen gick mot Eva o barnet, men hon hoppade runt o skrek o då gick han iväg.


Men stackars Tajson blev dödad.  Strax efter detta så red jag precis där det hände (det är där vi alltid rider), träffade några rovdjursforskare o de sa att har man bjällra på hunden så är det ingen fara. Men jag undrar verkligen om det hade hjälpt. De sa även att vargar är väldigt rädda för människor, men nu har ju mkt ändrats. Man märker ju t ex både vuxna djur o valpar, så då är de kanske lite mer vana vid människolukt nu + det var ju faktiskt en varg i Helsingborg härom veckan.
I ett inlägg läste jag att joggare kan ligga risigt till då man ju flyr. Jag som precis kommit igång att springa i dessa skogar igen.... Känns inte riktigt lika kul längre.


Kommentarer
Postat av: sandra nensen

Nej men fy va hemskt :( Stackars hund och stackars matte, va hjälplös man måste ha känt sig och vilken panik!

2011-04-18 @ 10:14:23
URL: http://sandranensen.blogg.se/
Postat av: Julie

Huff, det hørtes skummelt ut!!:S

2011-04-18 @ 10:42:01
URL: http://julieroland.blogg.no
Postat av: Birgitta

Det är verkligen jättesynd om hundarna som blir tagna av vargen men ägarna måste ta mera ansvar för sina djur. Håll hundarna kopplade så minskar risken för ett vargangrepp avsevärt.



Det kan kännas obehagligt att ha ett rovdjur runt knuten men iom att det är så det är måste vi djurägare skydda våra tamdjur, det är helt upp till oss.

2011-04-18 @ 11:21:16
Postat av: Jasmine

Men usch jag såg en film som hette Frozen häromdagen, handlar om ett par kompisar i fjällen som fastnar i en lift. Läskig film med en hel del vargar i den. Och efter att sett den skulle jag vara livrädd att ha dem runt knuten.. Var rädda om er!

2011-04-18 @ 15:33:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0