Olika typ av tränare

De flesta tränare är bra men på olika sätt. Någon kanske fokuserar på dig, din sits och hur du inverkar på din häst. En annan kanske tycker att hästen är viktigast, att den rör sig korrekt och jobbar rätt.

Jag har ofta dålig sits, sitter som en hösäck och stirrar på hästens öron o hals (tänk om de försvinner...)
Så jag gillar tränare som är på mig hela tiden (väldigt tjatigt för dem...). Föredrar dem som engagerar sig (gör inget om de skriker ibland) än dem som säger att det är bra (fast man vet att det inte är det).

Men har man möjlighet kan det vara bra att byta tränare ibland så man får flera synpunkter (kanske inte för ofta för då blir man mest förvirrad.). Eller varva mellan två tränare. Det är ju bra med kontinuitet också.

Ja, rätt svårt ämne, men det viktigaste är ju att du o hästen trivs + utvecklas tillsammans.



Jag tycker att det är mkt positivt om ens tränare kan sitta upp o rida ens häst. Jag tränar för Maria Sjöblom som kan förvandla vilken häst som helst till en tjusig dressyrhäst. Här på en av våra försäljningsponnier Hero.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Roligt att du uppdaterar så ofta! :)

2010-09-07 @ 07:26:21
Postat av: viveca

Tack :). Jag blir jätteglad.

2010-09-07 @ 10:07:35
URL: http://ridochres.blogg.se/
Postat av: Sisterhood

Ah sådana tränare gillar jag också.

Min dressyrtränare är likadan hon satt sig upp på en av mina hästar och visade från ryggen. Vilket är lika lärorikt som att sitta själv på ryggen och rida medans dem instruerar. Men speciellt när dem rider ens egen häst.



Mvh Sisterhood - En dressyr/hoppryttare & en batenders vardagsblogg..

2010-09-07 @ 14:09:24
URL: http://www.siisterhood.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0